Șoferii români, loviți din plin: încă o taxă auto se anunță în România, cât este de legală

de: Andrei Tilimpea
26 11. 2021

În noul program de guvernare al PNL-PSD-UDMR este prevăzută o taxă auto pentru mașinile care poluează, atât pentru traficul greu, respectiv camioane, cât și pentru autoturisme.

Programul prevede că va fi introdusă în vigoare o nouă taxare pe baza distanței pentru vehiculele grele, respectiv camioane, iar aici vorbim despre transportatori. Dar și introducerea de taxe mai mari pentru deținerea în proprietate a celor mai poluante vehicule de transport pasageri, autoturisme, autobuze, autocare pe baza principiului „poluatorul plătește” și a principiului „taxării ecologice”.

Cu alte cuvinte, pe de o parte, va fi introdusă o nouă taxă și pentru transportatori, pe bază de distanță, ceea ce înseamnă că nu vor mai plăti rovinietă, ci vor plăti în funcție de distanța pe care o parcurg și, pe de altă parte, toți cei care au mașini poluante în România, fie că vorbim de autoturisme, autobuze sau autocare, vor plăti această nouă taxă.

A doua încercare

În acest moment nu a fost precizat ce înseamnă „mașini poluante”, mai ales că în programul de guvernare nu apare o referire la acest subiect.

taxă auto similară a fost propusă și în guvernarea trecută, în guvernul PNL-USR-UDMR. De altfel, atunci se discuta despre o taxă auto pentru cei care dețin mașini mai vechi de 15 ani.

„Intrăm într-o zonă de austeritate, cu creșteri de taxe locale, creșteri de taxe pe apartamente, mașini, terenuri, creșteri de taxe pentru mașinile mai vechi de 15 ani. Vom vedea o creștere a accizelor pentru produsele de lux, pentru produsele care au legătură cu consumul. Practic, încercăm să aducem mai mulți bani la buget din taxe. Din păcate, nu din combaterea evaziunii. Sper să existe măsuri pentru combaterea evaziunii pentru că aceasta este singura soluție care ne poate scoate din această zonă de stagflație spre care ne îndreptăm pe viitor”, a declarat Adrian Negrescu, consultant fiscal.